Det man inte dör av stärker en tänker jag

"Ju fler dagar man lever,
ju fler människor och deras livsöden man möter,
ju fler sorger och lyckor man går igenom,
desto mer förstår man hur mycket man klarar.

Att vakna morgonen efter och orka komma igen,
orka möta livet och bli äldre.
Styrka är att orka, våga se livet i alla dess färger och skepnader,
från dur till moll,
från himmel till helvete,
och fortfarande se sig själv på samma sätt.

Att acceptera att livet inte rymmer allt, att man är ung och man är gammal,
älskad och oälskad
liten och stark
ledsen och glad
i behov och behövd
att man har en plats.

Det man inte dör av stärker en tänker jag."

- Tuva Novotny                                                                                 



Kommentarer
Postat av: amina

haha det är inte meningen att du ska gå på bio!nej men va tråkigt att du mår dåligt!Då tycker jag du ska hem och kurera dig i vilket fall som helst, gör lite varm chocklad och kura ner dig i sängen med en bra bok!hade blivit tv i mitt fall men jag vet ju hur du är,hahah!vi skulle behöva rå städa lägenheten idag, packa upp och sånt trams så det passar egentligen ganska bra!Men det hade vatt kul att träffa dig:Dfick du vårt mms förresten?Pysss

2007-11-19 @ 12:32:55
URL: http://aminatheresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0