För dig


Den vackraste stunden i livet var den när du kom.


Vi hade allt, och friheten var ännu inte stulen. Och vi visste ingenting om verkligheten.

Vi skulle klara vad som helst, vi skulle aldrig säga nej.


Det är en elegi för alla sorger den här våren handlat om, för en mor som sjuknade in och en sommar som aldrig kom.

För ett barn som gick till skolan som om inget hade hänt, för en annan som sa "Allting är förstört, allt är bränt".

För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din.


Det är en elegi för alla vägar som vi inte har vandrat än.

För en tid som bara går och aldrig kommer igen.


Nu har jag gått den vägen igen. Men det var inte samma sak, saknar en vän. Jag anar vem. Jag vet bara en. Hennes gröna ögon ser på mig inatt. Hon sa: Ta aldrig något för givet.


Nu kan vi andas igen, och ägna timmar åt att bejaka glädjen och begrunda sorgen.


Den jävligaste stunden i livet var den när du gick, och allt var förlorat.

Mamma jag saknar dig.


Kommentarer
Postat av: lillebror

Tack Tove, den värmde

2007-11-25 @ 17:36:07
Postat av: Elin

sorgligt :'/

2007-11-26 @ 21:04:15
URL: http://eluuns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0