gröt?

jag har kommit på att gröt kan vara en väldigt bra frukost när man ska åka skidor och lyfta snoriga ungar hela dagen. problemet är bara att jag inte gillar gröt. än mindre lingonsylten som jag tänkte ha till. men jag tänkte ändå försöka lära mig. när jag kom upp för att äta frukost idag insåg jag att vi inte hade särskillt mycket bröd kvar och jag insåg att det helt enkelt betydde att jag kanske borde göra slag i saken och laga gröt, något som jag skjutit upp ett tag. när jag tog ut tallriken ur mikron såg det verkligen inte ett dugg gott ut, havregrynsgröt är ingen fröjd för ögat. och trots att jag idag kompromissade med mig själv och tog hallonsylt i lyckades jag inte ens sätta i mig en fjärdedel av portionen. men gröt mättar och jag är fortfarande inte hungrig. imorgon ska jag göra en halv portion och ett nytt försök.


åh vad jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0