Back on track

Blogg.se har ju legat nere ett tag och jag har haft ett slag av mindre teknisk genialitet så det tog ett tag innan jag fattade hur allt hängde ihop. Men nu är jag tillbaka igen. Känns som om tiden går jättefort fast ändå supersegt. Nu är det en månad kvar. Sen kommer våren. Fast mitt Åre håller på att smälta bort redan nu. Det är deprimerande, stockholms skärgård har flyttat in i backarna (men kanske inte mer än rätt eftersom åre är en förort till sthlm, eller tvärsom..) det är algblomning på dom översvämmade ängarna som sticker fram näsan.
Denna veckan är det segt att jobba. Jag är bara sugen på allt annat. Åka till Totte, åka skidor på riktigt, åka skidor på riktigt med Totte, bara ligga hemma och sova (som jag gjorde igår), sitta på taket och sola (som jag gjorde igår). Var sjuk igår så det blev hemma från jobbet. Men jag kände mig inte sjuk så länge så sen blev det en välbehövlig dag off. På kvällen var det personalskidåkning på skutan med lottdragning. Anton vann en termos och jag åtta kexchoklad.

image183
Anton med sin kamera på skutan.


Idag fick jag ju se till att pallra mig till jobbet eftersom chefen sett mig på personaljippot igår (men jag var faktiskt sjuk på riktigt), istället låg anton hemma och sjuk. Känner mig lite skyldig men intalar mig själv att det faktiskt inte var mitt fel.
Efter jobbet blev det Jon Olsson Super Session. Har faktiskt inte pallrat mig dit tidigaren, dom har trots allt hållt på en vecka, men jag är mest nöjd att jag hamnade där överhuvudtaget. Tog några bilder men tror inte att han jag är kär i va så väldigt imponerad. Men jag är nöjd. Och godisskålen förgyllde min kväll, även om den var silvrig. Har inte ätit godis sen lördag. Och nu ska det inte bli på ett tag till.

Idag flyttar nog våra hyresgäster in. Känns sjukt konstigt och allmänt wierd. Och pappa har tydligen pillat bort en massa nycklar. Det är så det kan gå ibland när man har mycket att tänka på. Han är en pärla.

Amina har tokbloggat från USA idag. (aminatheresa.blogg.se) det var roligt. Men hon verkar ha de lite kämpigt.

Tänkte försöka sova nu. Det var läggdags för en timme sen. Ska verlkligen försöka komma ihåg å lägga ut bilder imorn men jag har så lätt å glömma de. Grattis Lotta förresten! Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0