Skutskjutet

I lördags var det alltså dags för skutskjutet! Jag kände mig inte jätteladdad och jag har en känsla av att tre ravinåk och en skoterled hem inte var den bästa uppladdningen dagen innan, jag vaknade nämligen med träningsvärk från nacke till rumpa. Inte jätteskönt. Men jag härdade ut och kom i mål på 2 min och 37 sek. Tjejvinnaren hade 1. 52. Med fartdräkt och störtloppslagg vinner jag nästa år=). Det var inte alls så långt som jag trodde, så det var skönt.


image218


image219

Jag känner att jag har sett snyggare ut, men det kan inte hjälpas, ska det gå fort så ska det. Totte skämdes alldeles för mkt. Tönt. Haha.




För någon dryg månad sen satt jag och Malin och stickade och kläckte den underbara idén att vi skulle sticka en fartdräkt. Jag lyckades dock förtränga projektet och har inte tänkt på det särskillt mycket sen dess. När jag kom tillbaka från Malmö förra veckan berättade Malin att hon redan gjort armarna och benen, så sen stickade vi (mest hon) resten av veckan och på skutsjuktsförmiddagen blev fartdräkten färdig och Malin kunde ställa upp i tävlingen, notera att hon kör de tre kilometerna på längdskidor, vissa vill inte att det ska vara enkelt.


image220
Malin utan rygg


image221
Jag stickar färdigt ryggen


image223
Malin i full fart mot målet!



image224

Nästa år ställer vi upp i lagtävlingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0