Storslaget med Hellström ikväll

Idag händer riktigt stora grejer i Åre. Det är nästan så att jag är lite avundsjuk på mig själv. Han spelar i Skandinavium på lördag och jag hade så väldigt gärna velat vara där, så mycket att jag hade kunnat tänka mig att åka hem bara för det men då har jag ju självklart uppåkning för tvåan på lördag så jag kan inte ens åka hem. Så fick jag ett sms från ÅreMobil i morse "Storbesök ikväll på Bygget. Håkan Hellström spelar live kl 23.00." Jag trodde faktiskt inte riktigt att det var sant först, låter lite klychigt kanske men så är det. Jag var precis påväg till lektion och Johannes var påväg upp i Torpliften, så jag ropade högt tvärs över hela barnbacken:

- Johannes! Håkan på Bygget ikväll!!
- Va??
-HÅKAN HELLSTRÖM! På Bygget!
- Det kan inte vara sant!
- Jojomensan..!

Jag och Johannes kan ju ha varit skidskolans nöjdaste lärare idag, men så är vi ju från Götet också=). När jag sa det till Malin blev hon helt tyst så att jag nästan trodde samtalet brutits, sen sa hon, väldigt lågt: Säg inte att du skojar.. Det är något lite småmagiskt med Håkan, i synnerhet nu när han inte gjort särskillt många spelningar på sista tiden. Och så kommer första spelningen sen senaste skivsläppet i Åre. Till och med före Göteborg. Det är faktiskt ganska stort. Iaf för mig.

Kommentarer
Postat av: Bror

asså ditt liv just nu är ju inte en väg kantad av problem iaf...

2008-04-08 @ 21:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0