Äntligen fredag

Fredag idag. Betyder sista dagen i skidskolan och barnavslutning. Fast jag hade lektion sista timmen så jag behövde inte vara med på avslutningen. Skönt för mig. Idag var nog första dagen då allt gick som det skulle. Förutom första timmen då jag inte hade någon lektion så jag var resurs tillsammans med Anton. Fick några uppdrag av chefen men lyckades inte med något. Stabilt. Men de va faktiskt inte vårat fel.

Går privat och börjar nio imorn så kvällen har varit lugn. Har uppfyllt mina primitiva behov (mat vila dusch) och var iväg till Torpet en sväng på världstråkig förfest och åkte hem igen. IBI.

Imorn blir det som sagt privat. Galet nervös och känner mig inte förberedd. Kan gå precis hur som helst. Men den första lektionen är iaf med en av Fräsarnas mamma så jag vet att hon är snäll. Det är bra. TJ Totte och det skadade knät ska iväg till Bräcke och hoppas på bra väder men jag hoppas att knät inte ska åka så mycke skidor. Men man får inte alltid som man vill.

Vart på Ica igår. Skulle bara köpa en grej men kom hem med 12 chokladkakor. Dom vart så billiga och jag tänkte att jag kunde ha dom länge men nu verkar det inte finnas någon kvar. Och jag som knappt gillar choklad. Inte bra.  Jag hade ju varit så duktig fram till igår och inte ätit choklad på tre dagar. Men en sak är i alla fall positiv, nu finns det ingen kvar som jag kan äta så nu kan jag sluta med choklad igen.

Fick sms av Lotta förut. Hon är visst på samma skidresa som Bror. Haha, världen är allt bra liten ibland. Saknar den där känslan när man står på parkeringen vid träffpunkten, det brukar nästan alltid vara fint väder. Alla packar in väskorna, paxar platser och men kan känna förväntningarna. Sen hoppar alla in i den gula bussen. Vi åker och man sitter där med sin lösviktsgodispåse och myser. 12 år sen första gången. I år är andra året jag inte är med. Men det får allt bli fler någon annan gång. Riktigt gött.

Nu verkar Totte ha ätit upp sin äckelkorv med sitt äckelpulvermos så det blir nog lite natti. Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0