Skidfodralssäng, toast och filmkväll

Någon som vill vara anonym (TJ) har blivit en legend här på Kläppen. Han har lyckats dela ett skidfodral med en tjej på golvet på sitt eget rum. Jag förstår inte hur. I bilen till jobbet kläckte han ur sig att det ändå var helt okej, det är säkert en halv centimeter stoppning, underbart.

Min och Antons lektion va den slappaste på hela veckan. Vi lyckades fördriva en halvtimme med Elin vid byliften, tanken var att vi skulle leka Vem är rädd för kakmonstret men då sa Märta: Alla på Anton! så det blev snöbrottning istället. Efter ett tag hördes Anton från högen: Jag tror någon sitter på mitt ansikte... Världens bästa jobb som sagt.

Barnavslutningen gick bra. Vi hade inte en chans mot ungarna i dragkampen och så kommer det nog förbli resten av säsong, dom var sjukt många. Treåriga Maja (favorit-Toves lillasyster) skulle åka banan men glömde ploga och svänga så hon kom farandes i hundraåttio ner för backen så Totte fick springa ut och kapa henne för att hon inte skulle flyga ut på parkeringen och ha ihjäl sig. Det var en spännande eftermiddag.

Efter jobbet skulle toastjärnet som inhandlades på Clas Ohlssons i förrgår användas för andra gången (det invigdes i morse men någon (Erik) åt upp min macka så jag vart en aning hungrig under dagen) och det gick bra fram tills Stekarn pillade på den för då la den av så nu står den på bänken med en arg icke-gjord macka i. Det så det kan gå.

Höll mig flytande på choklad och negerbollar (hemmagjorda, jag gillar inte å kalla dom de men det är vad dom heter i den lilla svarta) mest hela dagen, det blev lite gulasch till lunch också. Så vart inte så hungrig till middag och ingen orkade så klart laga mat så vi åkte till Mästerkocken Max istället. Sen ringde TL och undrade om vi ville komma på filmkväll så där har vi varit tills nu. I bilen dit ringde Amina, galet vad jag saknar dig! Står inte ut med tanken på att vi kanske inte ses på två år. Jag får helt enkelt komma till NY, and I will baby=).

Imorgon är jag ledig så då står skidåkning på schemat, så klart! Tänkte försöka åka några varv med Anders, hade hoppats på å få honom till Duved (där den riktiga åkningen finns) men de verkade inte som om han va så pigg på de, får fortsätta övertalningen imorn.

Totte skulle förresten (mot min vilja) montera min bräda, han satte fel bindning, på fel plats, åt fel håll. Grattis!=)

För tillfället lutar det mycket åt sovning för min del, vilade ögonen lite för många gånger under filmen (inget mot Totte som sov från början till slut) så jag antar att jag är trött. Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0