Stickjunta och härliga snökanoner

Kom precis hem från kvällens stickjunta på Zebra. Så nu kan jag sticka också! Inte helt fel. Det ska bli en sån där fin mössa med aviga och räta så den blir randig. Den första blir ljusgrå men jag har en lätt känsla av att den är lite för liten så kanske får göra en ny till Totte, han vill ändå ha den vit så de kanske är lika bra.
Jag har börjat gå till och från jobbet. 4 km om dagen, det är skönt. Men jag får lite ont i ryggen.
Idag hade jag en tokhärlig lektion med snökanonerna, fyra stycken jämna som alla är glada. Det är inte ett dugg fel en sån här jobbig vecka. Dagens citat kommer från åttaårige svängar-gustav "Den här liften går upp till Vildmarksstigen om jag inte misstar mig." När jag va åtta visste jag inte äns att det fanns ett uttryck som hette "misstar mig", än mindre hur det skulle användas...? Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0