Knapplift, grönsaksgryta? och flat lander på parkeringen

Idag åkte Tove knapplift! Oj vad nöjd jag var. Men hon tyckte självklart att det var tråkigt och sa varje gång hon kom ner "men du lovade att det här var sistaste åket", men jag hade inte lovat något alls, så vi åkte igen. Till slut åkte vi tillsammans hela vägen upp och sen bort till Hamre och tillbaka, sen var vi trötta.

Till middag gjorde jag köttfärssås o spagetti. Totte kom in i köket: "du skulle ju göra köttfärssås, de här är ju grönsaksgryta", men det var tydligen gott till slut
Sen sprang han tillbaka ut till sitt projekt på parkeringen, en high flygande snöhög (flat lander big air)  som det hoppas på. Men fyrhjulingen fixade inte tillräckligt med fart så han gick bort till grannhuset, drog iväg en snöboll och skrek "kan jag få ta fart efter din skoter till hoppet?" sen va det fart igen. Innan jag frös och tröttnade lyckades han iaf med en dubbel back flip som slutade med platt magplask i en halvmeter lössnö utanför rödkullens skidskolechefs fönster, perfekt. Men roligast va ändå Olov som försökte åka pulka upp för snöhögen men den va inte tillräckligt vallad, han får ta med den till jobbet och fixa lite. Visionen är att plogbilen kan skotta upp lite snö så landningen blir lite större. Blir lite skönare.

Nu sitter vi ett gäng i källaren och tittar på handboll. Än så länge går det bra. Sista kvarten kommer bli spännande eftersom Jennie sitter brevid och hon är lite aggresiv av sig. Det är så det kan gå, finns en risk att jag byter plats lite senare.
En tysk ligger ner på plan, Emil: "Men va fan, e dom gjorda av skumtomtar eller?"

En viss Kläppen-bo är hos en viss tjej och jag är väldigt nyfiken. Uppdatering kommer=). Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0