Nya vecka, ny snö, nya grejer

Måndag igen, vilket betyder nya grupper i skidskolan, jag praktiserar fortfarande så de e gött. Scott killarna kom i fredags så denna veckan är vi fyra praktikanter, lugna gatan. Första lektionen gick jag med Tottes snöbollar så började inte förrän tio (vilket betyder att vi ska bränna järnet första timmen imorn), sen var jag med Antons snöstjärnor och Tove som har blivit mycket bättre. Sista lektionen var jag tillbaka hos Totte (vilket Lelle tydligen tyckte var underhållande) och en svängargrupp med fyra elever som var snälla och jämna, hur härligt som helst. Vi åkte omkring överallt och latjade=).
Det var fem plus idag så snön var tung och blöt. Men solen tittade fram nästan hela dagen så egentligen var det perfekt skidskoleväder men för alla som försökte ta sig utanför pisten var det akut lavinfara så lite segt.
Kom hem och somnade alldeles för länge så hann inte käka middag innan jag kom på att jag skulle ta mig till Rödkullen för internutbildning, skidor på engelska. Vi gjorde inte så mycket vettigt men fick ett gäng bra papper med en massvis med glosor att plugga in (skolfeeling..suck). Sen tog vi en tur till ica där kampen om mjölpasta/fullkornspasta pågick mellan johan och hannes. Johan vann men ingen fattade hur, Erik måste vart upptagen (undra om han kröp omkring och grävde i snöhögen på parkeringen?)
Snöhögen har förresten blivit åres brutalaste kick men jag ser ingen landning.. flat lander igen? Jag har hört det ryktas att jag ska få en soffa i gapet där jag kan sitta och fota dom som flyger över mig, men det kan vara en vision som inte hinner bli verklighet innan allt smälter. Förhoppningsvis hinner dom hoppa lite imorn innan jag åker. För ska ju hem en snabbis imorn. Nu ska jag sova. Adjö.


image76
Istappar på skidskolehuset


image77

Ja, tänk! Tänk att det är det=)



image79
Totte och snöbollarna


Kommentarer
Postat av: Sebbe

men vad e de här nu tove? jag kommer upp och du åker hem? när kommer du tbx upp till åre då? jag kommer upp på sön morgonen vilket kommer bli så himla skönt! :D

2008-01-29 @ 17:00:33
URL: http://theflyingdutchmen89.blogspot.com
Postat av: Amina

åå gud dem barnen var ju de sötaste någonsin!

2008-01-30 @ 12:19:41
URL: http://aminatheresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0