På äventyr i Lund

Igår åkte vi till slut till Lund. Va inne på Stickit och snodde lite klistergnuggisar, sen kom vi fram till att vi hade två timmar att fördriva innan vi skulle vara hos kusin så vi krånglade iväg oss till Nova Lund och gick minst fem varv utan att köpa något, förutom lite hamburgare. Ville köpa skor men hittade bara sånna som Totte gillade men inte jag, så det blev inga. Till slut var det dags för kusin, jag var kartläsare utan karta men vi körde inte vils för de, jag var väldigt nöjd. Kusin hade gjort riktigt smarrig mat och mysigt. Sen åkte vi in till stan, tog en öl med bettsies kompisar, pratade balklänningar och student innan de blev Luddes lägenhet och lite sova. Riktigt smarrigt ställe, precis i stan. Jag blev lite avundsjuk.. Men så fort jag har kommit på var jag vill bo kan jag också flytta hemifrån. Frågan va som sagt bara vart..
Kusin ska söka sommarjobb på campingen i tovekorv. Funderar på att göra det jag med. Jobba med ungar och barnpassning. Precis sånt jobb som jag vill ha=). Borde inte vara så svårt att få efter en säsgon i skidskolan. Kanske kan bli en smarrig sommar trots allt. Har aldrig riktigt gillar Torekov på sommaren men nu låter det alltmer gött. Har jag ett jobb så underlättar ju det också..
I morse blev det frukost på Espresso House och lite garninköp så nu har jag nåt å göra på tåget imorn. Dag-tåg, tar elva timmar. Kan bli spännande. Vi kommer ju gå varandra på nerverna, frågan är bara hur mycket. De blir mysigt.
Jag borde ringa min förra chef och fråga varför jag inte fått lön från september. Frågan om jag orkar de.. svar:... nej. Haha, känns inte så stabilt men så kan det gå.
Va ute i Tottes lada förut. Helt stört stort. Dom har en liten pub. Hur mysigt som helst. Här vill jag bo.
Nu ska vi pilla vidare lite med ljudanläggningen innan det blir Morgan Pålsson filmen på bio om jag får som jag vill. Adjö

image179



image180


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0