Snöstorm, Room Service och Russinleken

Det känns härligt lyxigt att ligga i sängen och veta att kläppenhalvan som är ute och kör skoter har en timmes körning kvar och att halvan som ska på sahara hotnights knappt har gått hemifrån. Jag skulle aldrig pallat mer äventyr. Vädret har varit spännande idag. Snöstorm. Leråliften (lågzon) stängde pga hård vind, har knappt hänt innan. Linbanan va inte att tänka på, vid toppstation blåste de 30 sekundmeter. Nere hos oss 20. Det är ganska mycket när man ska åka skidor, ungarna åkte baklänges på transportsträckorna och trots att det bara va några få minusgrader gjorde vinden så att köldeffekten blev så stor att man kan frysa ihjäl, så polisen säger att vi ska vara inne. Yttligare en anledning till att inte köra skoter två timmar eller springa iväg till country mitt i natten. Sista lektionen med fräsarna var de så tråkigt väder och så få liftar öppna att vi gick in på linbanefiket, spelade memory och lekte russin-leken med ahlgrens bilar i brist på annat.
Imorn åker jag hem. Ska bli så härligt att äntligen få träffa Karin. Hoppas de inte regnar hemma. Är så deprimerande. På söndag bär det av till Totte sen ska vi leka Room Service och fixa till hans tv-rum. De blir roligt. Hoppas hinna över till Lund och träffa Kusin och i bästa fall Amina. Hon åker ju till de stora äppelet om tre veckor. Sen får jag åka till New York för å träffa henne, jippie! Inte mig emot direkt=).
Enligt windguru.com verkar de bli uppehåll just på lördag så nu är jag nöjd.
Imorn är begravningen. Var stark. Se ljuset, det blir väldigt vackert.
Jonte och Micke & co vekrar vara back in town, götet alltså. Hade jag stannat längre hemma hade jag gärna träffats men nu får dom se till att komma hit upp istället. Det hade väl varit smarrigt.
Nu ska jag somna till förra årets bästa låt. Inte för att texten passar in i allt så bra just nu men låten gör mig härligt lugn och smönigt inbakad på något sätt. Adjö

Kommentarer
Postat av: Amina

hahah nähä:D??
På riktigt!
Ja självklart måste du till Lund och träffa mig!
Ring i helgen så jag får höra dina plans in detail:D

2008-03-06 @ 23:53:53
URL: http://aminatheresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0