Galen lördag

I lördag tror jag att jag var med om en av mina mer galna kvällar/nätter någonsin och något säger mig att det inte är slut på upptågen sålänge jag befinner mig här på landet.
Började kvällen hos tottes kusiner med thailänds buffé. Vi trodde det mest skulle vara familjen och farfar men om vi vetat att hela bekantskapskretsen (med en maxålder på barnen på tolv år) skulle komma så kanske vi hade stannat hemma, så tur att vi inte visste det för jag har nog inte ätit så här god mat på hur länge som helst. Vårrullarna var så goda att jag var tvungen att pausa ibland för att orka äta så mkt som jag ville. Men sen stack vi ganska snart.
Åkte hem till Julle där Jompa och Jocke var och spelade lite guitar hero sen vidare hem till Jocke och smugglade ut öl och brännbolls-tillbehör innan vi begav oss till gamla skolan för att spela ölbrännboll. Tyvärr var vi ju bara fem stycken så trots att planen tillslut minskades höll jag på att spy, dock inte av ölen utan löpningen. Sen vidare till nöjes för att terra jio lite och köpa cola light o mentos som skulle bli en bomb men vi måste ha gjort fel på vägen för vi fick det aldrig att explodera utan tröttnade ganska fort. Satte oss i bilen igen, alla utom julle som la sig på taket. Åkte tillbaka till Julle för att komma på något annat hyss att ha för oss.. Jocke och Julle spelade gitarr o sjöng och jag njöt grymme medan jompa o totte letade igenom garaget efter otyg. Hittade en moppehjälm som jocke tog på sig o sen slog de andra honom i huvudet. smartare saker kan man ha för sig. Sen iväg i bilen igen, denna gången var bilen fullastad med golfklubbor, hjälm och trädgårdsdynor. På väg till Degen först, körde för fort och lurade honom att vi voltat innan vi kom fram så han var väl inte överlycklig.. Plockade med oss Degen i bilen och åkte vidare till väl vald golfbana. Där plockade vi bollar innan vi klädde in Jompa i skydd och slängde ut honom på green där han sprang omkring och lös med sin ficklampa för att vi skulle se honom (behöver jag säga att det var bäckmörkt) sen ställde resten av härskapet upp sig på tee och försökte pricka jompa. Jag tror det blev två träff innan vi hörde hundar skälla, en fick lampa lysa och kunde urskilja Jompa som sprang mot oss. Det här hade vi inte riktigt planerat. Till slut satt vi alla i bilen igen men insåg att bollarna låg kvar på tee och skydden nån stans på green så det var bara att bege sig ut igen men jag stannade kvar i bilen med övriga hund-rädda, men det visade sig att hundägarna var snälla när dom fick reda på att vi var på svensexa... ehmm... dom funderade aldrig på att pojkarna inte var 20 fyllda...? jaja, vi kom undan iaf. Sen åkte vi till närmsta stad och frågade folk om vägen på tyska.. och slänge golfbollar om oss.. En lyckad kväll som avslutades med en sväng till Degen, sen så klart donken tio minuter innan stängning innan vi körde hem julle o jocke, sista biten skulle julle ligga på taket igen o jocke på motorhuven, gör man det får man skylla sig själv så innan vi startat kördes det lite med vindrutetorkarna och finalen kom när vi stannat utanför julle när vi körde igång vindrutesprutet och jag kan ju säga att jocke bildligt flög av bilen, riktigt kul att se. Sen körde jompa oss hem och jag slocknade ganska direkt. Där jag kommer ifrån händer inte så här mycke på en natt.. ofta inte på ett helt år. Men jag kan tänka mig att det är ändring på det nu, det kommer nämligen bli en händelserik sommar..skål!


image247
Hela gänget i bilen

image248
Ölbrännboll


image249
På nöjes


image250
Jompa


image251
Golfarna


image252
Behövs kanske ingen kommentar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0