Bilder från min västkustpärla

För om man drömmer om Paris hamnar man på något vis likt förbannat i Hunnebostrand.


Det inleddes starkt med hattfest och säsongsavslut på tvillingarnas veranda. Dom var glada. Fulla och glada som två tuborgburkar. Alla var glada. Jag var på vandring genom natten. Trillade ur en hängmatta. Var i ett vackert hus hos någon jag inte känner. Gick därifrån. Hittade ett förälskande par i en sjöbod klockan halv fem. Vi var tysta om det. Somnade till Wimbledon.

  




Dagen efter bakishängde vi på sankt görans ö med kall men efterlängtad pizza. Tomas hällde vatten över Sara. Det var en fin stund. Han slutade inte utan bara fortsatte och fortsatte. Och Sara låg kvar. Som en tom och pantad tuborgburk. Men hon blev glad igen.

 


På vägen hem fångade jag en fjäril.



Jag och Anna måndagsflanerade Hunnebo runt. På Kanten hittade vi lunch och lunchsällskap. Bra gjort. I kiosken hittade vi Sara och en papperskorg som jag vill kidnappa. Kan bli nästa sommars besvär.










Nerför backen
över torget
och jag älskar älskar den här stan
rak i ryggen
drick champagnen
flanera längs med bryggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0