En duktig dag

Idag har jag helt enkelt varit duktig. Inledde dagen med en fyrdubbel (!) lektion (sen var jag slut i huvudet) och Stefan (min körlärare heter så) sa att jag klarat mig väldigt bra. Om jag sköter mig får jag åka till Stora Holm om en vecka och halka omkring där.
Istället för att äta på Chaplin (Lysekils godast pizza och gummigaste sallad) var jag ekonomisk nog att gå till Konsum. Det blev risifrutti, bröd, nektarin och en flaska vatten. På fredag blir det inte ens en flaska vatten, då blir det kran.
På väg tillbaka var det marknad på kungstorget. Dom sålde plastpåsar. Och bakformar. Och plastpåsar. Jag köpte inget. Det är för övrigt en gårdsgata. Där får man bara parkera på anvisad plats. Mycket ska man lära sig.
Hela eftermiddagen ägnades åt teori. Jag satt vid datorn längst till vänster och gjorde mina prov. Klarade A på andra försöket. Klarade B på andra försöket. Klarade C på andra försöket. Klarade inte F på tredje försöket. Då var jag lätt arg och mycket frustrerad. Men fjärde gången fick jag bara ett fel. Då fick jag gå hem.
Kvällen fortsatte duktigt med teoriläsning och läxgörande innan det blev middag och en timmes jogging/promenad. Nu ska jag somna. Klockan är kvart i elva. Det här är inte jag. Jag har svårt att tro mig själv. Men två veckor av bra rutiner ska man väl klara av..







Kommentarer
Postat av: B

oj, jag är imponerad :) mycket bättre än mina såkallade rutiner...

2009-08-22 @ 12:08:06
URL: http://bitterbutsweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0