In i minsta detalj

Åkt tåg. Läst tidningen. Tittat på Finnkampen. Där ni, där har ni min dag in i minsta detalj.

Åkte till Lund igår. Kräftskiva på gång. Tog tåget ut till Kävlinge till en helt underbar gård där vi kalasade hela kvällen. Mycket trevligt. Ville dock hem, längesen jag tog det lugnt i Göteborg. Det fanns två alternativ tåg 9.22 eller 11.22. Bussen skulle gå 8.50 så jag tänke att det nog skulle gå bra om jag gick upp tio i åtta. Gjorde en rejäl tankevurpa och satter klockan på 8.50 och tänkte att jag skulle känna efter när jag vaknade vilket tåg jag ville ta. Så när jag vaknade av mig själv 7.40 tyckte jag att det var ett tecken och pallrade mig upp. Tog mig hem med tåg bussar och spårvagnar som passade varann ovanligt smidigt för att vara västtrafik.

Har även köpt månadskort, övergett plankningen och återgått till att vara hederlig Göteborgare så nu kan jag åka en massa spårvagn. Bra gjort.

Tittar på Finnkampen. Tjejernas höjdhopp har precis inletts. Det ser nästan löjligt ut när ribban bara ligger helvvägs upp på ställningen och kommentatorn säger "det börjar bli gaanska högt för Mattinen nu". Bara att heta Mattinen och hoppa höjdhopp..

Ikväll ska jag ta down town train och fika i närheten av avenyn. Det behövs ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0