Torsdag i Lysekil

Idag har jag kört bil. Det gick bra. Imorn ska jag köra bil. Tre lektioner. Det kommer också gå bra. Sen får jag åka hem. Finally! Det känns som en evighet sen jag var hemma senast. Det är bara två veckor sen, knappt. Det känns som sju evigheter sen jag slutade jobba och åkte från Torekov. Det är tre vecko sen, knappt. Det här är den längsta augusti någonsin. Men snart är den slut och september tar vid. Höst på riktigt. Jag tycker om hösten. Det är mammas årstid. Kastanjer, röda löv, rönnbär och chokladmoussetårta. Höst.

Jag firade med att köpa en kalender och en ny bok. Kalendern var fin, varje vecka står det ett litet visdomsord. Denna veckan står det Den som tror sig veta allt, vet ingenting. Jag vet varken allt eller ingenting. Ungefär. Men jag kan väldigt mycket om vägmärken. Hade alla rätt.
Boken blev I Cirkelns Mitt. Har sett fram emot den ett tag och den börjar väldigt bra. Jag fastnade lite förut istället för att packa och städa. 175 sidor blev det och jag vill inte sluta. Inte än. Jag kommer få tvätta och städa imorn. Men det visste jag redan när jag köpte boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0