En julafton till slut

Har precis kommit hem från Fiskebäck. Riktigt mysig avslutning på en i övrigt ganska seg julaftonsdag. I Mission vankades det midnattsmässa för hela slanten och systrarna Nathanaelson stod för sjungandet (fast det är väl ingen som heter det nu för tiden). Fråga: Hade inte Emelie lite väl kort kjol? Inte för att jag är rätt person att moralisera över kläder, men i kyrkan? Verkligen?

Jag kände mig ganska vilsen när pastorn stod på scen och sa 'och för er som är på besök här kan jag berätta att jag heter Gustav Berggren..', jag kände mig så dum. För jag är ju inte gäst. Men ändå visste jag inte vem han var. Jag måste vara i Mission lite oftare. Men mycket trevligt att träffa alla. Hela mitt fotbollslag var där, nästan. Jonte jag saknade dig starkt. Såg en kopia av en högstadie-Abbe och blev lite rädd. Insåg sen att det var en bror. Tur det. Micke Putte o TS var där. Gött var de. Tack för ikväll och god jul! Mest saknades Kanin. Tänk vad mycket hyss vi har haft för oss där. Vilka tider!

Årets julklapp: En äggostform.
Jag tror aldrig jag blivit så glad och förvånad över en julklapp förut. Alldeles perfekt och underbart. Nu ska det bakas äggost! Tänkte mig det till påsk? Funkar det killar? Tänkte mig även västerbottenpaj till påsk. Det äts alldeles för sällan. (Jag tror inte ni förstår hur mycket jag längtar tillbaka till er soffa. Elva veckor känns som en evighet.)

Fick även ett duntäcke. Mycket uppskattat och efterlängtat. Har dock inte invigt det än. Tänkte vänta tills imorn när jag har städat rummet och bäddat rent. Mer känsla då. Har jag väntat 7865 dagar på ett duntäcke överlever jag nog någon dag till. 7865 dagar är för övrigt så många som jag levt. På en höft. Tänkte lite och tänkte att det snart är 10 000-dagars fest. Men kom sen fram till att det väl är en sådär sex år kvar. Men vilken fest det skulle blir!

Imorn ska det fixas till på min våning. Tänkte ta mig över till Emelie och hänga lite där. Kanske spela något spel. Kafékillen fyller år så eventuellt en utgång på det. Känns lite fel, men okej.

Lördag vankas lite inköp innan vi beger oss till Lysekil för släktjul. Blir trevligt som vanligt och redan nu vet jag att i ett av paketen kommer det gömma sig en prydnadstomte. En Efraheim. Om inte faster bestämt sig för att sluta med denna tradition efter tjugo år. Probablemente, no!

Dagens miss: Efter julklappsöppningen var det några minuter kvar tills Svensson Svensson skulle börja. Jag hade inte direkt något att göra utan bestämde mig för att ring Kusin och tacka för klapparna. Precis innan jag trycker på ring hinner jag tänka tanken men vänta nu, vad var det jag fick innan jag inser att vi ju inte ens har packat upp paketen. Dom ligger ju kvar på mitt rum. Så det var bara att kila ner och hämta dom, sen för alla att sätta sig till rätta i fotöljerna igen och så fortsatte vi med några paketer till. Bra där!

Hann även med en tur till Nicke för lite sällskapsspelande och god jul-önskande.

Nu är denna julafton slut för i år. Vi kan konstatera att det blev en vit jul och att Anna Anka nog inte blev så folkkär som hon hade hoppats ikväll utan att vi nog kommer få klara oss utan henne nästa år klockan 15.00. Men vad gör väl det när åttio procent av befolkningen ändå väljer Kalle. Man kan ju tycka att sju och en halv miljon är många tittare. Men min fråga är snarare: Vad gör alla andra en komma åtta miljoner svenskar klockan tre på julafton?

Till en glad och duktig tjej,
jag är glad att jag har dig!
Önskar Lenin

God fortsättning på er!

Kommentarer
Postat av: neao

Jag orkar inte läsa det är för mycket teeeeext....... ;)



(fast jag läser ju iofs ändå :P)

2009-12-25 @ 13:57:55
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0