En sista Stockholmsdag

Gårdagens kväll i Uppsala var mysig. Jag och Jerry hamnade på Unico för fika. Inte lika bra som Tintin men funkar som substitut. Fick just en idé och sitter nu och funderar på om man kanske skull öppna en Tintin-filial i Uppsala. Skulle det slå igenom? Är Uppsala-borna lika imponerade av gudomliga kyckling-baguetter och dygnetrunt-öppna kaféer? Skulle det slå igenom? Kanske lika bra att ta reda på det.. Och fatta vilken rabatt jag skulle kunna få..!

På dagens schema står att inte göra slut på lika mycket pengar som de andra dagarna. Alltså, ingen shopping. Istället tänkte jag ta mig ner till Skeppsholmen och Moderna Muséet. Kanske National Museum också men det är inte säkert. Om det slutar regna kan jag även tänka mig en tur till Gamla Stan för att vandra omkring lite. Annars åker jag nog till Kungliga Biblioteket här i närheten. Tycker mycket om Bibblor. Favorit är så klart Public Library i New York.

Ikväll åker jag hem. Tror jag i alla fall. Har inte köpt biljett men det finns ett gäng som förväntar sig att jag kommer så lika bra att leva upp till det. Det finns en liten detalj som inte är avklarad här i Stockholm än men sent igårkväll fick Lotta mig att inse att man kanske inte behöver göra allt. Man kanske inte behöver veta allt. Men det bär ju emot. Det gör det definetivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0