Franska här kommer jag!

Jag har tagit ett steg längre i lärarandet. Ett steg ut på väldigt tunn is. Jag har varit franskalärare idag. Det kan låta ganska ofarligt. Men då har man glömt att tänka över det faktum att jag inte läst franska på sex år. Att jag fullkommligt avskydde det och dessutom var riktigt riktigt dålig. När Anki ringde imorse var hennes första fråga
Kan du någon franska?

Eh.. kanske tio ord?
Bra, det räcker. Kan du komma in om tjugo minuter?
Eftersom jag fortfarande inte verkar ha lärt mig att dom kan ringa på morgonen så hade jag ju inte gått upp. Men efter lite kompromissande och frukost på vägen hann jag. Skål på de!

Nu tänkte jag mig en tur till Frölunda torg för att reklamera min mobil och ikväll blir det vin och Idol med E innan vi ska på någon sorts indierock spelning någonstans som jag har glömt av. Jag menar, vad har man på sig då?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0