Inte konstigt att jag hatar Bålstad.

Jag åker tåg. Stockholm - Göteborg med InterCity-tåg. Fem timmar att slå ihjäl.
Ankommer snart till Bålstad. Detta vidriga Bålstad. Jag fullkommligt avskyr Bålstad.

Det kan ju te sig lite underligt. I synnerhet med tanke på att jag aldrig varit där. (Kommer definitivt aldrig åka dit frivilligt heller.) Däremot har jag varit i Båstad. Jag har försökt åka tåg till Båstad. Jag har försökt åka tåg till Båstad under en Internet-lös period. Jag har varit tvungen att ringa till SJs biljettbokning. Detta hade ju kunnat vara helt okej. Jag har ganska bra tålamod och om man inte har bråttom så är inte 0771-757575 helvetet på jorden (inte som bottenplan i Kungshallen). Om det inte vore för Bålstad.

- Vart vill du åka? (med äckligt elektronisk rikssvensk röst)
- Båstad.
- Är det riktigt att du vill åka till Bålstad?
- Nej.
- Vart vill du åka?
- BÅSTAD.
- Är det riktigt att du vill åka till Bålstad?
- NEJ!
- Vart vill du åka?
- B Å S T A D !
- Är det riktigt att du vill åka till Bålstad?


Och så kan man hålla på. I det oändliga. Inte konstigt att jag hatar Bålstad.

Kommentarer
Postat av: neao

gillar detta inlägg

2009-12-03 @ 18:46:10
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0