Lilla julafton på Daltorpsgatan

Vi har tjuvstartat lite idag med Lilla julafton och hela huset samlat runt bordet. Vi åt riktigt god julmat, brukar inte gilla det men på vissa punkter blir jag alltså äldre. Trodde till exempel aldrig att jag skulle slänga mig efter den sista biten rökt lax. Det brukar vara äckligt.
Vi öppnade lite huspaketer och jag fick äran med det största. Mycket nöjd så klart.
Till efterrätts lekte vi paketleken. En tradition. Vi körde light-versionen. Alla blev nöjda. En mycket lyckad kväll som slutade i godisorgie (eftersom alla barn köpt ätbara paket till skillnad från pappa och Eva som köpt paraply och bok, på vissa punkter blir jag inte äldre). God natt. Imorn är det God Jul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0