Tillbakakastad till vardagen

Vaknade fem över halv åtta i morse av att det ringde. Många onda och elaka tankar hann rinna förbi innan jag till slut svarade. Vem i helvet ringer halv åtta på morgonen?! Sen kom insikten. Om gårdagen. Aha! Just det! Jag ringde ju skolan igår och sa att jag var tillbaka på banan. Tillgänglig som få och desutom med ett sug efter att få jobba. Dock inte bli störd i min morgonsömn. Men det var bara att kicka igång dagen. Upp och hoppa. Klä sig, bli ohungrig, leta omkring och packa väskan (tänkte i gårkväll att vad är oddsen att jag ska bli inringd imorn? jag behöver inte lägga fram kläder och packa ihop grejerna. Ack så fel man kan ha.), frächa upp det outsovda ansiktet och traska iväg till skolan på en halvtimme. Mycket imponerande.

Dagen har varit bra! Det slutade med att jag fick jobba åtta och en halv timme. Mycket värt att orka iväg i morse. Ska jobba på fredag också men dom är sjuka itll höger och vänster så skulle inte förvåna mig om jag blir inring imorn igen. Helt ärligt skulle jag hoppas på att det inte blir så. Mitt rum ser ut som ett helvete. Tycker jag. Och då är det illa, om till och med jag inte längre står ut. Men det är ju så det blir med en månads packning och fyra dagars Stockholms-shopping på golvet.

Jag ska göra lussekatter också imorn om jag är ledig. Borde ta svinissprutan men tror att jag skjuter upp det till fredag. Annars kan jag inte träna imorn.

E och jag har varit till Fysiken idag. Så duktiga! Medelgympa stod på schemat och med något varierande resultat tog vi oss igenom timmen. Vilket betyder att E var superwoman som vanligt och jag var ofokuserad och i helt avsaknad av kämparglöd. Som vanligt. Imorn ska vi hänga på pilatestrenden. Tio år för sent. Det blir kul!

Har ju helt glömt berätta att jag leder kändisspottingen! Åt på samma donken som Arne Hegerfors i måndags! De ni! Kanske inte att donken är det mest glamorösa ätstället i Stockholm (till mitt försvar kan jag ändå säga att jag var på Sveriges första, grundat 1973) med hittills det mest kändistäta ätstället jag varit på! Grattis till mig! Får se vad Lotta hittar på nästa gång hon är i Stockholm.. En middag på Stureplansgrillen kanske..?

Det har varit en bra dag. Är lite chockad över hur snabbt jag slängdes in i vardagslivet. Men det är ju det jag har saknat. Egentligen. Men just nu saknar jag bara Stockholm. Kommer inte hamna där förrän i april. Det är långt till april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0