Pinsamt Tove

Igår vaknade jag 06.22 med endast ett ord i mitt huvud. Vatten. Jag måste ha vatten. Slänger ner fötterna på golvet och ett nytt ord dyker upp (eller ja, två). Va fan..? Vad har jag gjort? Och varför har jag så fruktansvärt ont i båda fötterna. Självklart dyker det upp lite minnesfragment och efter ett tag inser jag att kvällen tillbringades på student av en Tove som drack vin konstant i fem timmar, då går det som det går. På väg hem (kan tilläggas att klockan inte var med än elva) trillar/snubblar/viker jag mig för gravitationen och lyckas stuka båda fötterna och drar på mig diverse skrubbsår. Superskål!
Så nu haltar jag omkring, försöker att bara ta mig till ställen som befinner sig nära spårvagnshållplatser och tar det allmänt lugnt. Gårdagen spenderades hos familjen Hertzman med munnen full av Annikas underbara marängtårta och bubbelvatten. Idag ska jag se Söderling göra mos av Gonzáles innan det bär av till Peterssons för ytterligare en student.
I år är ett bra studentår, med kompisars småsyskons studenter, dom har för övrigt planerat in allt så bra att jag bara har en student om dagen men i gengäld alla dagar. Perfekt säger arbetslösa och sällskapssjuka Tove.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0