.

Jag skruvar upp volymen och lägger mig till rätta i stolen. Sluter ögonen och hoppas att Anders Wendin ska kunna ta mig bort härifran. Bort från allt regn, svettiga hotellrum och restaurangmat dag efter dag.
Bort från lyckan i att vara fri. Bort från uppvaknandet när man inser att man inte är fri. Att man bara jagar. Jagar vidare. En jakt på något som inte går att nå, en jakt på perfektion, på lyckan. På att alltid må bra. En jakt som aldrig slutar. Aldrig lyckligt.
Förbi alla säkerhetskontroller, bussresor, tryckutjämningar, hårda flygstolar, leende flygvärdinnor, mat i plastlådor, timmar på flygplatser och rastöshet. Hem. Hem till kylan från vinden och värmen från vännerna. Hem till jul och lycka. Hem. Jag vill hem.

Men Anders lyckas inte. Inte idag heller. Jag gör ett nytt försök på torsdag. Jag åker hem.



Kommentarer
Postat av: L

After all this has passed

I still will remain

After I've cried my last

There'll be beauty from pain

Though it won't be today

Someday I'll hope again

And there'll be beauty from pain

You will bring beauty from my pain



My whole world is the pain inside me

The best I can do is just get through the day

When life before is only a memory

I wonder why God let me walk through this place



And though I can't understand why this happened

I know that I will when I look back someday

And see how You've brought beauty from ashes

And made me as gold purified through these flames

2009-11-27 @ 23:54:57
Postat av: L

by the way så hejar jag på dej!

2009-11-28 @ 00:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0