Det skulle bli en mysig kväll

Ikväll skulle bli en mysig kväll. En riktigt mysig kväll. Pappa kan numera titulera sig som kvalitetschef på företaget som idag knep åt sig 60 miljoner kroner i anslag från staten vilket såklart firades med champagne. Till det älgskavsgryta med kantareller och potatismos (hemgjort såklart, annars heter de ju pulvermos) och fineöl. Hade sen tänkt bädda ner mig i soffan med Nea och Bror för en sista kväll innan dom åker till Grann-kanaria en vecka så att vi går om varann och inte ses på över en månad. Men icke. Tove hade sönder tvättmaskinen. Greeat! Självklart blir sambon (inte min, din) grinig och toksur. Så sen dess har jag inte vågat mig upp på övervåningarna utan trycker i min källare. Alltid lika spännande att bo i detta 'kollektiv'.

Du blir det kudden för mitt huvud. Ska upp äckligt tidigt och köra spanienfolket till landvetter för att sedan ladda dagen med att åka till mammas hus och tvätta eftersom tvätten inte blev klar. Jag älskar det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0