Försovd högskoleprovsdag

Vaknade imorse och hade.. försovit mig! Super! Perfekt! Underbart! Det finns ungefär bara en dag denna månaden när jag inte bör försova mig. Idag såklart. Högskoleprovsdagen. Men typiskt som det är snoozar jag några gånger och sätter mig efter ett tag upp med paniken som sällskap. Om en halvtimmer går vagnen. Jag kommer inte hinna tvätta håret, äta frukost, göra mackor eller leta upp ett sudd. Det sista är nog ändå viktigast. Tänkte ändå försöka så jag stressar upp i köket och slänger fram mackorna. Glömmer att vara tyst. Funderar över var i huset jag kan hitta ett sudd utan att väcka någon. Slänger en blick på klockan. 06.37. Men vänta lite, börjar inte provet tjugo över åtta? Går inte vagnen tjugo i åtta? Kan det verkligen vara så att jag har en hel timme som jag har missat till övers denna morgon? Ja visst är det så! Så jag satte mig ner och läste Två Dagar. Lyckades bara väcka Nea i jakten på ett sudd. Slöar och slappar och nu har jag plötsligt bråttom igen. Får ta den sena vagnen och hoppas på att den inte blir senare än den redan är. Bra morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0