September = höst?

Idag är det September. Äntligen säger en liten del av mig. Jag tycker faktiskt om hösten. Dom där månaderna när man faktiskt tycker att vardag och skola är mysigt och kul. Innan man tröttnar och undrar hur november kan gå så otroligt långsamt fastän den är kortare än augusti som går så fort.

Göteborg välkomnar hösten på bästa möjliga sätt. Tjugofem grader och molnfri himmel. Jag och E har vaknat, druckit o'boy, bankat ihop Antonius, promenerat till Delsjöbadet, suttit på en flytbrygga och blivit vattenstänkta, promenerat hem, tagit take-away-fika och ätit lunch. Produktiv förmiddag.

Kvällen ska tillbringas vid havet har jag bestämt. Det ska regna imorn. Picnic med S och A. och kanske A. Men först ska jag ta tag i min arbetslösa situation och skriva om mitt cv. Pappa kommer bli nöjd. Sen ska jag åka spårvagn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0