Vi plockade svamp!

Igår var jag och de kvinnliga A-sonarna och plockade svamp. Mycket trevligt. Trots att vi inte hittade så mycket svamp. Trots att vi glömde mjölken hemma så att jag och Emelie fick klara oss utan kaffe. Och trots att jag la muffinsarna i bilen så vi inte kunde äta dom förrän vi kom tillbaka. Men trots allt så hade vi mycket trevligt.

Den här otroligt missvisande bilden av hur gorgeous E egentligen är. Men det var den enda på alla tre så så fick det bli. Don't kill me E !

Vi hittade små svampar. Pyttesmå. (Så klart plockade vi dom inte. Vi "lämnade dom så att dom kan växa till sig tills vi kommer tillbaka".)

Vi hittade lite större svampar. Det var dåligt med trattisar i den Mölnlyckiska skogen men vi hittade en hel del gulingar !


Jag ska väl egentligen inte överdriva och säga att "vi" hittade svamp. Det var snarare "dom". När det kommer till kritan hittade jag inte en enda svamp. Så jag övergick ganska snart till mer lätthittade saker. Som lingon. Det fanns inte så många men de som fanns fick jag tag på! En rackarns bra lingonhittare var jag. Och varje gång jag såg ett så sa jag "lingon" så det gick inte att missa hur duktig jag var. Tycker dock inte om lingon så jag skänkte dom till E. När jag inte hittade lingon plockade jag lingonris istället. Det fick mig att tänka på fiskebäck, luciafirande och back in the days :).

Smilla fick följa med och var en ypperlig svamp- och fikavakt.

Jag hittade en groda som matchade fint med omgivningen.


" Väldigt fotogenic för att vara en snigel. Och fint ljus också."


Jag hittade ett alldeles perfekt klätterträd som jag absolut skulle klättra upp i. Jag måste klättra mer i träd, på tok för underskattat. Jag måste bli mindre höjdrädd, på tok för överskattat..





Den lille havfrue. Med instoppade byxor.



Så här mycket fick jag och E tillsammans. Resten fick hennes mor. På kvällen gjorde vi svamp- och baconsås med pasta, tittade på Under Toscans Sol (jag somnade dock så missade det mesta) i hennes nya fina soffa och hade det väldigt trevlig tills en grinig granne kom förbi. Typiskt.

Underbar söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0