13.00 eller 13?

Sitter och fixar med brors studentinbjudningar. Jag och pappa är osams (det är förundrande hur lät jag kan bli sur ibland). Utspringet börjar ett, dom har fem minuter per klass och bror springer ut som klass sju av tio. Alltså skulle det gå att räkna ut ungefär precis när han springer ut. Men jag ser inte vitsen med det. Om utspringet börjar ett skriver man väl för guds skull det i inbjudan? Inte hålla på att börja mecka. Så jag hade såklart skrivit 13.00. Då började pappa mecka istället. Ställde till det om att om det står ett kommer folk ta det punktligt och vara där en halvtimme innan. Men jag vägrade skriva ca 13.00. Så han tog bort nollorna istället. Fjantig är han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0