En rebellisk helg

Jag och bror har varit ensamma hemma hela helgen. Det är en lite speciell känsla det där. Att ingen ser. Ingen dömmer. Ingen tjatar. Man kan göra precis vad man vill. Eller bara strunta i att göra det man inte vill göra.

Jag har ägnat helgen åt att njuta, laga mat och struntat i att göra en massa saker som jag egentligen måste göra. Jag lät till exempel tidningen liggar framme på bordet hela dagen - istället för att placera den i tidningsstället. Jag spelade jättehög musik på radion, ibland samtidigt som jag lyssnade på stereon. Mycket förbjudet. Jag lagade mat utan att diska och skapade ett kökgoesbombnedslag. Jag lagade för övrigt mat i fem timmar. Hade jag aldrig fått annars. En liten bit lycka i min värld.

Det är ganska kul att vara tillbaka i Göteborg. Pubertetssonen underhåller bara med sin närvaro i stort och smått. Kan dock bli lite påfrestande ibland. Tack gode dude för varannanvecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0