Jobb och ojobb

Nu är det slut på tidsdödandet. Slut på fem timmars matlagning om dagen. Alldeles för mycket tid fast framför datorn. Och ångest över allt som behöver göras som jag helt enkelt struntar i.
Jag har börjat jobba igen.
Så nu är jag konstant trött och slut. Och det efter bara drygt fyra timmars jobb idag. Imorn och på fredan jobbar jag åtta. Jag kommer kollapsa. Underbart.

Till kvälls tog jag och far en tur med bilen. Jag tycker att den beter sig underligt så han fick ut och köra.
Jag gillar inte att köpa bensin. Så den senaste tiden har jag varit väldigt sparsam. Tills pappa ville "accelerera ordentligt" och körde i hundra på trea. Beautiful.
Jag lyckades även konstatera att det där med bilar inte riktigt är min grej. Att jag vill ha en bil som reder sig själv. Aka tjänstebil. Synd bara att jag inte ens har en tjänst.
Pappa konstaterade att jag är lik min mor. Så jag skrev en lista på saker som behöver göras (som tex ett lampbyte och påfyllning av olja) och sen ringde jag bilmeck här i Bö. Så nu ska han till o med byta däcken åt mig. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0