Rastlöst

Jag har utomordentligt tråkigt. Det här skulle vara min dag för mig själv. Ut och kämpa i längdspåret hela dagen trots mäktig träningsvärk och ett blått knä. Vad händer då? Regn! Pisstråkigt.

Istället har jag hängt hemma med Sara och städat. Det blir inte tråkigare. Det är nästan bättre att städa själv, då får man i alla fall inte onda ögat när man tar pause i tid och otid.
Men nu har även hon kilat till jobbet, alla jobbar idag. Inte Christoffer o Richard men dom åkte till Lindvallen för att kolla in rean och jag ska ju inte köpa något.

Just nu är det snöblandat regn. Funkar det att springa i? Hur kallt blir det..?

Kan hända att jag istället tar bilen till spar och handlar falukorv och sen åker vidare till repan och hänger och snackar skit. Inte drömdagen i Sälen men bra mycket bättre än när det regnar i Göteborg.

Jag skulle iof kunna börja på min deklarartion, plugga inför högskoleprovet eller rensa ut datorn så att bilderna från resan får plats. Men det känns inte riktigt som min grej idag.

För övrigt första april idag för de som missat. Vi tänkte lura skiten ur Anna, jag och christoffer. Men vi kom inte på något bra. I stället försökte AnnaSara lite fint med att ställa fram klockan i vardagsrummer tjugo minuter. Ingen gick på det. Alla kollar ju på sina egna klockor. Hanna såg det från köket precis innan hon skulle gå: "Vem har pillat på klockan? Det där var inte ett dugg kul..!"
Den enda som egentligen gick på det vara Sara som fick ruskigt bråttom ett tag. Sen kom hon på sig och tog det lugnt. Skål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0