Längd?

Skulle åka längdskidor med pappa i morse. Jag ville komma igång tidigt och var därför väldigt nöjd över att vi skulle gå upp halv åtta. Jag är helt övertygad om att han sa halv åtta. Verkligen övertygad. Däremot kan jag ju erkänna att jag tyckte det var lite underligt att det skulle vara två timmars frukost innan vi skulle åka. Men man vet aldrig med min pappa.
Så jag ställde klockan på halv åtta och pallrade mig högst motvilligt upp. Riktigt jobbigt var det. Åt frukost. Ensam i köket med mig själv och tidningen. Kan så här i efterhan inte riktigt förklara varför jag inte gick upp och frågade pappa varför han inte gick upp. Jag gjorde det helt enkelt inte.
Halv nio kom han ner. Helt enligt hans egen plan. Great.
Jag började känna av gårdagens hostande allt mer och gick och la mig en timme istället för att åka längdskidor. Nu har jag fastnat i soffan igen. Arton timmar vintersport i Svt varje helg är verkligen inte bra för min produktivitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0