Underbara vecka

Sitter i min säng, en riktig säng (!), och lyssnar på Joshua Radin.
Mår bra. Det är skönt att vara hemma. Det ska bli skönt att sova i en riktig rymlig säng för första gången på över en vecka. Jag kan dock inte bestämma mig för om jag vill behålla mitt 210-täcke eller om jag ska byta det till ett som bara är två meter långt. Så det är fortfarande gamla hederliga syntettäcken som gäller.
Saknar Annas duniga med lyxiga lakan. Den bästa stunden på dagen var när hon gått upp på väg till jobbet och sa Nu kan du hoppa upp i sängen om du vill. Vilken chock att byta madrass på golvet och sovsäck mot Annas säng. Vilken lycka!

Har haft den bästa veckan på riktigt riktigt länge. Jag hör hemma där uppe. I snön i norr. Inga glaciärer och sol året om. Ne på riktigt ska det vara. Kullar, vidsträckta vyer, granar överallt och oändligt med längdspår.
Det tar lite emot att säga det, men jag trivs nästan bättre i Sälen än i Åre. Får ju inte säga det högt egentligen, men har vetat det sen jag var där för prickens två år sen. Mår bra bland folk som känner mig utan och innan.

Mina sju dagar där i Dalarna kan summeras som följande.

Två dagar i pisten. Den första måste jag erkänna att jag bara åkte några få åk innan jag kinkade och ville stanna kvar i värmestugan. Som tur var hade jag Johanna vid min sida som mer än gärna stannade inne med en kopp kaffe.
I lördags hade vi heldag i backen. Bra var det. Slutade med otrolig träningsvärk i vaderna dagen efter. Pinsamt.

Fick även två heldagar i längdspåren. Kalven runt båda gångerna och lyckades samla på mig en hel tjejvasa alldeles otränad och med ovallade skider och utan särskilt mycket motivation. Ska inte säga vad tiden skulle ha blivit. Var nöjd ändå.

De tre övriga dagarna tillbringades i diverse personalrum. Det kan låta lite tråkigt och onödigt. Men för mig är det precis så det är på säsong. Alldeles för mycket tid läggs på att fastna och snacka skit.
På nyårsafton blev jag inbjuden till personalrummet på VC för lite kaffe. Det slutade med en och en halvtimme i soffan där. Innan jag tog transportliften (jag skulle ha åkt längdskidor över men hann (läs orkade) inte riktigt hela vägen) över till Barnens fjäll. Längdskidor i knapplift, där kan vi snacka äventyr! På BF åt jag lunch och snackade skit.
Igår var jag också på BF. Åt lunch med Anna och fastnade sen i vallarummet med Andreas, Filip o Hansson innan det begav sig på after ski. Hjälpte Anna ett tag med lite fix på kontoret. Alltså chefskontoret (i övrigt sjukt mycket mer avslappnat än något annat jag varit i). Kände att veckan fick sin peripeti där. När jag satt bakåtlutad i en vickstol och vickade tills jag föll baklänges ner på golvet. Gjorde inte sönder något, tack gode gud för de, och kom undan med ett litet Aj.
I fredags var jag på samma ställe. Hela dagen. Med Sara, sen gick vi till Mezzo med dom andra och åt pizza. Mycket bra nyårsdag.

Det jag är mest nöjd med efter allt detta personalrumshängande är att jag hade koll på precis allt. Allt! Vem som hade lektion och med vem, vems elev som spydde ut genom ögonen (veckans favorithistoria), vem som klantade till det på väggenplatten på nyårsnatten, vem som flyttade bring i fredags, vem som sov med vem på nyårsnatten, alla nätter närmare bestämt, vem som befann sig var när och vad som hände. Allt som kunde snappas upp lagrades och skickades vidare under kvällarnas middagar i 5514.

Så man skulle praktiskt tagit kunna säga att jag är säsongare nu. I Sälen också. Nästan i alla fall. Det finns en tid för allt på jorden.

Pussokramkyssåslemnivetfrånvemloveyoubyyyye!

Hanna, det här kommer vara min bästa nyår någonsin. Fast jag kommer bara komma ihåg hälften imorn. - fröken Tove på väg till platten för att fira in tolvslaget

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0