Vintrigt

Idag har jag gjort en massa vintriga saker.
Kom precis hem från en vinterpromenad från Emelie. Det var jobbvantar, ullmössa, skidjacka, termosar och putta-bilar-skorna. Varmt och skönt. Jag och Emelie har ätit thaimat och kollat på film. Fast jag somnade som vanligt i soffan och vaknade upp alldeles för sent. Det är något med den där soffan. Jag somnar jämt.
I morse begav jag mig till stan för NKs vinterrea. Orkade inte riktigt till åtta så det blev nio istället. Vet inte varför, men det var helt tomt på folk, allt hängde prydligt och det jag ville ha fanns kvar. Till halva priset.
Har även förstått varför villaägare inte älskar snö lika mycket som jag gör (fram tills idag). Man måste nämligen skotta (annars är man tydligen ansvarig om någon skulle få för sig att ramla och bryta benet på ens trottoar. dum regel). Mammas trottoar är cirkus en meter bred, standardbredd, fyrtio meter lång och med en decimeters snötäcke. Det blir fyra kubikmeter snö. Svettigt.
Hann även en tur till mormor på östra. Hon mår bra nu och blir utskriven imorn. Tur att mamma uppfann Losec. På vägen hem kom jag på att morfar ju måste känna sig lika ensam som mormor, om inte ännu mer. Så jag åkte hem till honom och lagade middag. Han berättade om sina föräldrar och om släkten. En liten historia varje gång. Mysigt var det.
Imorn ska jag klippa mig. Nio. Okristligt tidigt. Men det var den sista tiden som fanns och jag gissar att det kan vara på sin plats att klippas innan vi reser. Fast jag avskyr det. Jag vill ha precis så här långt hår, alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0