Hon kom med våren

Det känns underligt att vara hemma.

Underligt och bra. På ett sätt som är skönt i magen.

Det första jag gjorde var att ta åka längst ut i Hinsholmen, stannade bilen, gick ut och andades in hav. Vilken härlig känsla.

Det är vår i Göteborg. Eller det var det i alla fall. Aprilvädret kom lite väl tidigt när jag i morse iklädd träningskläder och mer redo än någonsin för Skatås inte möttes av vårsolen utan fyra grader och regn. Bittert. Det blev långfrukost istället.
Göteborg som vårstad är härligt. Men solen kom en vecka för tidigt, på torsdag öppnar uteserveringarna. Men dåå är jag låångt häär ifråå som Lule-Erik skulle sagt.
Jag hoppas på lite varmare imorn så jag och mina nyinköpta träningskläder kan få revanch.

Jag kan inte riktigt komma överrens med mig själv om jag är besviken eller inte. För att jag missade vintern. Det hade varit mäktigt att få stå där i Hinsholmen se isen sträcka sig ut bland öarna. Lite sorgsen är jag.

Men snön slipper inte undan mig. I övermorgon åker jag ocg ReLaXbilen på äventyr. Packar bilen full av påskägg, bacardi breezer och skidor, sen blir det åka av!
Påsken firas i Sälen där jag blir en 5514:are igen. Underbart! Jag har längtat efter er sen nyår tjejer!
Sen beger vi oss vidare, jag och RLX, till Åre för JOSS och fortsatta upptåg. Couchesurfing i världsklass. Det kommer kännas underligt att rulla in i Åre i bil och inte som en yrvaken tågbo.

Sen kommer jag till Göteborg på riktigt. Och jag tar med mig våren då också, fast på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0