Och när man längtar tar saker tid

Jag pratade med Åre idag. En afterskitaggad Erik och en olagligt bakfull Jonte. Galet vad jag längtar dit!

E: Jonte blev det hårt igår?
J: Mmm..
E: ?
J: Jag söp bort min iPhone.

Så typiskt dom. Så underbart. Och självklart kom den tillbaka.
Vill på ett sätt bara köra förbi Sälen och hela vägen upp till Jämtland imorn. Men pratade precis med Sarisen också och känner på mig att veckan kommer bli mycket bra. Hon har lovat mig Norge.

Men hjärtat finns ändå alltid i Åre. När jag åkte hem förra året kände jag att det här är ändå bara en helt vanlig by. Men det stämmer inte. Åre kommer alltid vara Åre för mig och en vinter kommer inte vara en vinter utan en tur till Åre. Fem svängar ner för Hamre. Lunch på Linbanecaféet. Många varv i Duvedsspåren. Afterski på Fjällgårn. Middag på Broken. En natt på Dippan. En perfekt dag och ett måste varje år.

Om en vecka är jag tillbaka. What a wonderful world.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0