It's a good day

Idag är e bra dag. Solen skiner, det är öväder! Allt slit med herr 1Q har äntligen gett resultat och nu är jag inskriven vid Snerikes och anmäld till både Reccegasque och Mottagningsmiddag. Uppsala här kommer kusinerna Leire(-Larsson)! Har även hämtat min lånecykel från lagning så nu är jag fri som en fågel och kan glida omkring var jag vill! Försökte mig på att cykla upp för Carolinabacken (Uppsalas enda backe) utan att stanna. Det gick. Med andnöd, rosslingar och total utmattning som följd. Det kommer dröja ett tag innan jag försöker igen. Ikväll är det pubrunda med nollningen och imorn är det föreläsningsfritt, bäddar för en förglömlig kväll! Nu ska jag bege mig tillbaka till BMC för PBL-möte (problembaserat lärande) där vi ska få vårt första fall. Jag vet inte riktigt vad det går ut på än men jag tror att vi kommer få en patient "som kommit in på apoteket", hans sjukdomsprofil och de läkemedel som blivit utskrivna och sen ska vi kolla om allt står rätt till. Typ. Sjukt spännande i alla fall! Idag har jag även fått veta att nobelpristagarna i medicin (förstod dock inte om det var detta års eller förra) kommer till BMC och föreläser i december. Coolt coolt coolt! Jag trivs och mår så otroligt bra här i Uppsala, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0