Jag kan!

Jag har deadline på mina anteckningar imorn halv tio. Då måste hela kursen vara renskriven och uppkopierad till killen jag antecknar åt. Jag har i vanlig ordning skjutit på det å de längsta vilket resulterat i att jag idag hade 70 powerpoint-slides kvar. Trots det kunde jag inte komma mig för att vara superduktig på dagen. Sov lite för länge, åt frukost och läste tidningen lite för länge och hann endast med några sidor innan jag begav mig till Pharmen för valberedningsintervjuer. Dessa var så trevliga att jag lät dom dra ut på tiden. Jag intervjuade två personer och det tog totalt två och en halv timme. Lyckades få till en effektiv halvtimme innan det var dags för besök av Apotek Hjärtat som skulle prata om praktiken, jag borde verkligen inte varit där, men alla andra var ju det och dom bjöd på gratis hamburgare från puben efteråt. Jag bestämde mig för att äta fort och sen bege mig hemåt, kalkylerade på att jag hade sju timmar kvar att skriva. Men icke, jag hade mycket trevligt och efter ett tag kom mina favorit-labhandledar och slog sig ner så jag kom inte därifrån förrän tio. Men nu! Nu när jag inte får gå och lägga mig förrän jag blivit klar, tjena vad duktig jag är! Har bara tagit en kort paus när jag ställde mig i fönsterbrädan, öppnade överfönstret, la hakan mot kanten, andades och såg ut över Uppsala. Tre minuter unnade jag mig samtidigt som jag lyssnade på stad i ljus. Sen var det bara att fortsätta. Och nu! Nu är jag klar! På endast fyra timmar. Otroligt nöjd med mig själv, jag kan - bara jag måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0