Labbråtta

Jag är inne på min trettonde timme här på BMC idag och håller på att packa ihop för dagen. Förhoppningsvis är jag tillbaka här inom tio timmar igen.
Vi labbar i två veckor nu och det sägs att vi kommer bo här dessa två veckor. Det känns spännande och kul. Äntligen börjar vi göra något riktigt på laboration. Idag fick vi ut egna IR-spektra att tolka och nästa vecka ska vi tillverka både acetylsalicylsyra (aspirin) och lidokain (xylocain). Det är coolt.
Idag har jag burit omkring på en gigantisk hög med saker. Cissi stannade upp bara för att skratta när jag kom förbi. Det var en salig blandning av böcker, pennor, block, molekylsats, referenslitteratur, dator och på toppen ett paket hjärtformade kakor som jag fick av Katrina imorse. Det var så tungt och så långt att jag fick nickelutslag av spiralen på blocken. Så nu har jag sju röda spiralstreck på armen som kliar. Fint. Kanske lite lidokain på de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0