Massvis med nytt

Jag ska flytta. Och åka till Sälen. Och det börjar dra ihop sig till Portugal. Och jag har fått påsklov, så vi ska åka till Belgrad. Emellan varven försöker jag plugga lite.

Idag har jag gjort så många roliga saker (till förmån för tentaplugget). Katrina flyttade till studentrum i Ekeby så vi har burit en massa saker och åkt bil (det är lite exotiskt här i cyklarnas mekka), men mest av allt har vi varit på IKEA. Jag shoppade saker till mitt nya rum inne i stan som jag flyttar till nästa vecka och så åt vi 16 kronors-köttbullar, så klart! Jag köpte lådor att ha under sängen (den säng jag haft hittills har inte haft några ben så det har inte riktigt varit aktuellt), blockljus, fina glasburkar att ha just ingenting i och en vas till mina tulpaner. Införskaffade även klädskydd som jag tänkte ha gasque- och balklänningar i eftersom jag numer kommer ha en garderob (som man kan gå in i!).
Dom här fina djuren fyndades på barnavdelningen och jag döpte dom rask till Isa och Jack (efter ungarna här på Döbelnsgatan, jag ser det som ett bokslut).
Resten av dagen har ägnats åt möten med Internationella Utskottet som jag ska åka på Europakongressen i Lissabon. Vi planerade International Night och jag ska klä ut mig till Pippi. Grymt!
Till kvällsmat blev det fläskfilé med ris champinjoner och ärtor. En favorit. Sen skulle jag plugga men så kom jag på att tåget till Sälen ju går halv nio imorn och det kan ju vara en fördel om jag har packat till dess. Sen ringde Anna och sen ringde Lotta och nu är klockan tio och jag börjar bli trött. Ja hej och välkommen till min värld. Jag förstår inte vart all tid tar vägen.
Men jag mår bra. Min vardagslyx gör mig bra även om jag för tillfället är kort på cheddarost. Men tulpanerna denna veckan, alldeles underbara! Dom liksom hänger ut och spretar åt alla håll från vasen. Dom påminner mig så fint om mamma. Och så är det skönt att ha lite levande saker här i rummet.
I högtalarna hörs Elin Sigvardsson, om och om igen. Hon är härlig.
Imorn åker jag till Sälen för rekreation och tentaplugg. För att komma bort från Uppsala, Pharmen och det numera tomma huset på Döbelnsgatan nu när Katrina flyttat ut.
Nästa vecka kommer rulla på i en sjujävlar takt med studieråd, tentaplugg, tenta, arbetsmarknadsdagen Pharmadan och sen flytten till Pelle Svanslös gamla kvarter. Nästan så jag känner mig lite sugen att börja läsa igen. Femte våningen och utsikt över universitetsaulan. Drömmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0