Bäst

Gårdagen var den bästa. Jag kan för mitt liv inte minnas när jag hade så roligt så länge senast. Kvällen började hos scenografichefen kusinvitamin med bubbel för att fira tidernas bästa scenografi och snittar med sås på de. Vid sju var det dags för sista föreställningen som bjöd på mycket improvisation och ännu mer skratt!
Edward: Mina ficklampsbatterier fungerar inte!
Svante: Men Edward, det här är fjärde föreställningen i rad!
Sen följde fyra vemodiga timmar när allt revs. De tre senaste veckornas febrila kreativitet på Stocken städades bort. Det åktes mycket hiss, plockades skruv och bars byggmaterial. Vi hann även med att knö i fyra personer, jag, kusin, Greven och ryttmästarinnan Schtiegbygel, i teaterförrådets garderob när vi gömde oss för producenten eftersom vi tröttnat på att städa och hellre ville dricka öl. Det var fint.
Till två höll vi på innan det ansågs vara färdigt. Sen var det fest på Fjellet! Vi dansade tills solen gick upp och lite till, legendariskt drag! Jag minns liksom bara att vi dansade och dansade, i fem timmar! Vid sju halv åtta någon gång fick Edward den fina idén att han skulle currykrydda Svante lite, plötsligt byttes den gemytliga stämningen i köket mot kompakt dålig stämning, jag tror det var då någon gång vi kom fram till att festen nog var slut. En sak är säker, det där var inte min sista marsspexproduktion!
Elake kusinen Fabian gör entré

Dorit, Claude och tjejerna
Det smögs mycket i stallet
Kommisarie Svante
Sen var det feest!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0