Skidor hela långa dagen

Idag har jag och Anton åkt skidor hela dagen, eller iaf från elva till fyra och det var längesen jag gjorde det en ledig dag. Hittade Micke, Victor å Robin nästan direkt och åkte ner i tväråvalvet. Det var ganska kul, vi var offpist och det var ett litet dropp ner till backen som Anton kastade sig ut för. Men jag vågade inte riktigt så jag tänkte ta den till synes lätta vägen ner. Grejen var bara att jag missade att det gick en transportsträcka mellan backen och mig så jag slänger mig rakt ner på den med alldeles för mycket framåtvikt (körde desstom mittmonterat som jag inte är så van vid) så att båda skidorna löste ut uppe på transportsträckan. Sen flög jag vidare i en fin och jämn front flip-båge utan skidor ner i backen och landade på rygg i backen, helt utan att slå mig fast sen hade jag lite ont i nacken men de har gått över nu.
Vid lunch hittade vi Karin och gänget i Bräcke och åkte lite där. Jag klarade att raila hela dance floor-boxen, mycket stolt! Men jag fegade ur när jag skulle köra det smalare railet högre upp. Men det får bli vecka 17. Vi avslutade dagen med ett åk i västra ravin trots att det var så dimmigt att man inte såg två pistmakerarpinnar samtidigt, men det lättade vid ingången till susarebäcken och var riktigt kul!
Nu ska jag packa klart, egentligen ska jag ringa Totte men jag har tokhicka så tänkte vänta lite med det. Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0