Gympalärar-Tove

Min debut som gympafröken kommer väl inte direkt gå till historien som den bästa.. men jag överlevde i alla fall. Och efter den första följde ytterligare två eftersom Maries vikarie hade blivit sjuk. Lucky me.

Ungefär tre gånger idag har jag fått frågan: "jaha, så du är färdigutbildad lärare eller?" och varje gång har jag haft svårt att avgöra om det är ett skämt eller inte så istället har jag blivit stående tyst tills jag kläckt ur mig att så är nog inte riktigt fallet. Men vad tror dom egentligen? Färdig lärare, jag? Syns det inte på mig att jag tog studenten förra året och att jag sen dess mest har åkt skidor och drällt omkring..? Tydligen inte.

En annan trevlig komplimang jag fått idag var från en kille i klass sex: "Är du elitidrottare eller?" Ser jag verkligen så vältränad ut eller ville han bara vara snäll? Jag vet ju i alla fall vad jag vill tro.

Imorn blir jag fritidstant igen. Lotta är sjuk igen och det är studiedag så de kommer inte vara så mkt ungar vilket ju är väldigt skönt. Plus att betald lunch ingår, bingo. Men bussen går 06:58 så nu blir det raka vägen bums i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0