Nu är jag skidlärare!

Första dagen på riktigt som skidlärare på riktigt. Känns grymt härligt och skönt att jag fortfarande lever. Det kanske mest beror på att jag fick vila första lektionen eftersom förskolegruppen som jag ska ha då bara är tisdag onsdag torsdag. Förmiddagslektionen hade jag två snökanoner, efter en halvtimme hade jag lyckats få båda att börja blöda i munnen, lyckat Tove. Haha. Teddan var inte så farligt men med Märta blev jag riktigt rädd. När jag skulle titta hade hon bara hälften av tänderna i munnen.. "Märta, hur många tänder brukar du ha?" kändes inte som den mest lugnande kommentaren men det var det bästa jag kom på just då. Men jag hade tur, hon var i tappa-tänderna-åldern så alla som skulle vara där var kvar. En hade dock blivit lite mer lös än tidigare..
Efter en härlig falukorv-i-ugn-matlåde-lunch blev det Svängare. Det gick bra förutom att jag var nära på att dra upp dom i linbanan fem minuter innan lektionen var slut. Tur att jag inte lyckades med det i alla fall..

Fräsare sista lektionen gick bra. Inga missöden, än.

När jag kom hade Totte städat rummet, ibland har man det alldeles för bra=).

Ikväll är det personalfest. Farligt. Nu ska jag duscha. Luktar fjäll och äckliga ungar. Adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0