ensam i Torekov

För knappt en timme sen tog bror taxin till Båstad för att åka hem till götet. Taxin kostade 390:-?! stört att det är dyrare att åka 1,5 mil till Båstad än det är därifrån till Göteborg... själv hoppas jag på att ta mig härifrån till gessie för femtiotvå kronor, det är vad jag kallar billigt=). Så skönt när dom kör med regionspris och jag åker från ena sidan till andra, lyckas faktiskt korsa 25 zoner. Hade först lite panik när jag insåg att jag inte kunde hämta ut min sj-biljett här i torekov och därför inte skulle kunna ta mig hem imorn, men efter lite brainstorming kläckte jag idén att åka med skånetrafik istället för då behövs inget förköp=), jag är väldigt nöjd med min uppfinningsrikedom. Dessutom kapar jag priset med sju kronor om chaffisen går med på att jag är barn, annars blir det lite dyrare.. men men, jag kommer dörr till dörr så jag är nöjd=).

Men det är imorgon det, först har jag en mörk kväll att ta mig igenom och med min mörkerrädsla kommer det inte bli roligt. Först hade jag kanske tänkt få lite mentalt telefonstöd av min käre pojkvän men han ligger utslagen hemma på soffan av mindre intressanta anledningar så jag får väl klara mig själv, om inte han läser det här och får dåligt samvete förstårs.. haha, jag lovar, det är absolut inte meningen i så fall : ).
Om jag är duktig kommer jag städa klart här, när jag ser mig omkring inser jag att jag nog måste vara duktig förresten.. Det är duktigt sunkigt efter min och brors framfart för att hitta allt som skulle slängas igår.. Men men, då har jag något att göra iaf.. jag skulle kunna gå in i andra huset och titta på tv men jag lär ju dö när jag ska gå tillbaka sen när det är mörkt så det känns som en underlägsen idé.. så städning får det nog bli..

Maten jag ska klara mig på närmsta dygnet består av: fem äpplen, två minibaggetter, två skink mackor, en burk gulachsoppa, mjölk och flintasteksrester från i fredags, känns inte så inspirerande. Ska försöka hålla mig ohungrig så länge som möjligt. fast de kurrar iof redan.. jaja..

Har bestämt mig för att köpa ett skåne-sommarkort istället för ett göteborgs-fritidskort denna sommaren. Bensinen är så äckligt dyr att jag inte tänker åka bil fram och tillbaka om jag ska någonstans.. sen har jag ju inte körtkort heller, så det kan ju också vara en anledning. hehe. vilket påminner mig om att ringa kusin, men jag ska ju iof dit i övermorgon.. jaja, de löser sig. I veckan ska jag också träffa Lena. Dunder! Super! har inte träffats sen i julas, verkligen för lång tid men det är så det blir när ena havan rymmer till Indien och den andra bor i Åre. Dålig kombo helt enkelt.

Kan hända jag kollar på fem myror är fler än fyra elefanter ikväll, det är inte så läskigt och slutar i tove-vänlig och fortfarnade solig tid.

För alla som var smarta nog att inte kolla melodifestivalen igår men därför också missade Björn Gustavssons internationella genombrott finns det som tur är på youtube=):
(jag vet inte hur man får in hela rutan så det blir bara en länk.. någon annan som har koll kanske?)

http://www.youtube.com/watch?v=ZpCdvuQp7cI

adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0