Ett klädande försvarstal

Jag pratade med Anna förut. Om packning och så. Hon avslutade samtalet med: Ta inte med för mycket kläder nu bara. Självklart ska jag inte ta med mig för mycket kläder. Problemet med det där uttrycket är bara att det är relativt. Jag tror nämligen inte att min och Annas definition av för mycket kläder stämmer så bra överrens. Därför har jag dokumenterat min packning.


Eftersom jag ska på skidsemester (det där tillägget med semester känns så bra att säga) är skidklädhögen överlägset störst. Den stora högen i bakgrunden är så stor bara för att jag ska åka både längd och snett. I den högen gömmer sig faktiskt min nya väst. Två lager två. Två lager ett, uppe och nere. Längdbyxor. Två par strumpar och en fin tröja. Resten är bra-att-ha-saker. Finast är mina nya vantar.
Ett tag funderade jag på att banta ner högen till endast en lager ett och två, upp och ner. Men fick sen känslan av att det inte skulle uppskattas. En svettluktande Tove är inget trevligt sällskap.


Inte heller klädhögen är särskilt stor. I synnerhet inte om man vet att den innehåller klädkombinationer för sju kvällar inklusive nyårsblåsan. Denna högen känner jag mig inte så orolig över.


Värre är det med skosamlingen. Det är packningens skamfläck. Anna kommer nog inte tycka att det är nödvändigt med mer än ett par skor om dagen (om man räknar med pjäxor och längdskor). Denna högen är synnerligt svår att försvara. Därför bantade jag ner necessären till den där lilla högen i bakgrunden.

Om jag får ner allt i väskan snyggt och ordentligt och sen håller den stängd mest hela tiden kanske jag kommer undan trots allt.

Något jag absolut inte kommer undan med är mitt ostädade rum. I synnerhet inte när pappa fem i elva säger: Du fixar till här och så sen eller? Vi ska ju ha gäster på nyår som ska sova över här. Score!

Jag kommer helt klart vara uppe ett tag till. Men det kommer Frida också. Fick just ett panikartat sms av födelsedagsbarnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0