Julsucker

Jag är en sucker på julskinka. Svårare än så är det inte. Så nu är den på plats i ugnen. Julens första julskinka. Serveras med potatismos och ärtor till söndagsmiddag. Myckt efterlängtat. Mycket gott. Hoppas jag. Och visst finns det förväntningar. Mor gjorde underbar julskinka och eftersom jag den senaste tiden har börjat gå omkring och mycket förnöjt och självsäkert konstaterat att jag ju faktiskt är ganska bra på att laga mat har jag nu en del att bevisa.

Till efterrätt ska det bakas pepparkakshus. Fel - pepparkakspalats. Det blir mäktigt.



Kommentarer
Postat av: Anna

Så gott med julskinka, funderar på om ja kanske s´ka överraska med det någon kväll i veckan..! Hoppas jobbet går bra, själv klarade ja natten utan några problem, dock fortfarande lite ont i armen..!

2009-12-07 @ 14:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0